Stress-coaching Methode Van Dixhoorn

vervolg coaching:

In vier individuele sessie zoeken we samen naar oefeningen die een positief effect op je hebben.

We starten met een intake gesprek en gaan tevens aan de slag met oefeningen.

De oefeningen zijn veelal makkelijke bewegingen die informatie verstrekken,

die gekoppeld is aan de eigen beleving. Er wordt weer contact gemaakt met spanning die gewoon

is geworden. Er wordt van je verwacht dat je thuis oefent.

De feedback is bepalend voor het behandelverloop. Tijdens de 2e sessie, die vaak een week later is,

bespreken we je ervaringen die je thuis hebt opgedaan en komen er weer nieuwe oefeningen

aan bod. De 3e sessie is meestal 2 à 3 weken later en we nemen weer je ervaringen door. Daarna

wordt er geoefend.

Dit herhaalt zich tijdens de 4e sessie die weer 3 à 4 weken later plaatsvindt.

Na de 4e sessie volgt er een evaluatiegesprek. Afhankelijk van het resultaat kan er een vervolgtraject

worden ingezet. Deze coaching is maatwerk: jouw bevindingen bepalen de behandeling.

 

De sessies duren 75 minuten. Naast het oefenen wordt er soms gebruik gemaakt van zachte,

manuele technieken die je bewuster maken van een bepaald gebied.

Draag gemakkelijke kleding. De oefeningen worden gedaan op sokken of blote voeten.

Staat deze methode je aan?